Få besat et Job med et godt Jobopslag Online

Har dit firma forgæves prøvet sig frem med jobopslag på diverse jobportaler og hjemmesider, så er det måske på tide at ty til nye metoder, fx at lave et jobopslag via netværk. En virksomhed kunne fx lave et passivt jobopslag til et jobmesse, hvor de har en stand og gør sig synlige for alle de studerende og får gjort et godt indtryk og på den måde får et netværk da man gør studerende interesserede i fremtidige stillinger hos virksomheden. Man kan også lave et aktivt jobopslag ved at fortælle sine ansatte, at der søges flere folk til ledige stillinger i virksomheden, dette kan være en god måde at søge medarbejdere på, da de ansatte måske kender en kvalificeret kandidat til stilling. Fordelen ved et jobopslag via netværk er, at ansøgeren allerede kender virksomheden, dets kultur, mål og værdier og derfor sparer man tid og undgår de forgæves jobsamtaler.

Der er altså ikke tale om et decideret jobopslag eller decideret stillings-opslag når man søger medarbejdere gennem netværk, ihvertfald ikke et fysisk stillings-opslag med jobbeskrivelse osv. som på jobportaler, men mere en henvendelse til hele sit netværk om, at man mangler nye medarbejdere. Hvis din virksomhed ikke har eller kan nå ud til et stort netværk, så kan det nogen gange være nødvendigt at tage kontakt til professionelle headehunter, som oftest har enorme netværk og med deres jobopslag vil virksomheden hurtigere og bedre kunne finde de højt kvalificerede kandidater, som bare går og venter på den rette stilling. Oftest kan det være en god idé for en virksomhed, ikke kun at benytte sig af en metode når der skal findes medarbejdere, men kombinere muligheder. En virksomhed kan fx godt have en kandidat, som de kender via netværket, i tankerne, men ønsker måske at være helt sikre i deres valg og vælger derfor den eksterne rekruttering til at forsikre sig om, at de har fat i den helt rette kandidat til stillingen.